Nieuws

Achter de schermen met Mirjam

In de rubriek 'Achter de schermen' vragen we collega's wat ze doen, wat er zo leuk is aan hun werk, hoe hun werkdag eruit ziet en wat hun hobby's zijn. Deze editie is tester Mirjam de Vos aan het woord. “Ik ben blij dat ik dit kan doen bij een product dat bijdraagt aan het onderwijs.”

Lees meer
Lees meer over Achter de schermen met Mirjam

Het wensenproces: hoe werkt het?

Bij Eduarte vinden we het belangrijk om te luisteren naar wat onze klanten nodig hebben. Daarom reserveren we bijvoorbeeld elk kwartaal capaciteit in onze ontwikkelteams om klantwensen te realiseren. Het doel van het wensenproces is het realiseren van adaptief onderhoud op basis van concrete, generieke wensen van onderwijsinstellingen.

Lees meer
Lees meer over Het wensenproces: hoe werkt het?

Strategische samenwerking FirstKlas en Topicus

FirstKlas en Topicus slaan de handen ineen. In een exclusieve, strategische samenwerking maken beide partijen de integratie van de applicaties nog beter mogelijk, zodat het mbo haar ambitie op meer flexibel onderwijs ondersteund krijgt. Gerben Hilberink, managing director Eduarte: “Met deze samenwerking biedt Topicus een volledig aanbod aan KRS, VOLG en OBS.”

Lees meer
Lees meer over Strategische samenwerking FirstKlas en Topicus

Menso Alting optimaliseert processen: “Meer vetrouwen in wat we doen”

Toen er een nieuwe functioneel beheerder voor Eduarte startte bij Menso Alting, gaf hij aan behoefte te hebben aan een training. Ook concludeerde hij: wij hebben dingen anders ingericht dan hoe Eduarte het adviseert (volgens de best practises gekoppeld aan de standaard processen volgens de MORA). Eline Heeringa: “Het leek ons goed om het hele systeem door te lichten. Wat is wel en wat is niet goed ingericht? Dat gaf ons inzicht. Nu denken we als school na over werkprocessen. Dat geeft verbinding.”

Lees meer
Lees meer over Menso Alting optimaliseert processen: “Meer vetrouwen in wat we doen”

Eduarte2Go voor optimalisatie bestaande klanten

Onlangs informeerden we je over de toepassing van Eduarte2Go bij nieuwe klanten, vooral voor kleine en niet-bekostigde instellingen. Goed om te weten is dat Eduarte2Go niet alleen interessant is voor nieuwe klanten, maar ook voor optimalisatietrajecten bij bestaande klanten. En daarover vertellen we graag meer.

Lees meer
Lees meer over Eduarte2Go voor optimalisatie bestaande klanten

Je lot in handen van een mbo’er

Fan van het mbo, deel 1 - “Het slechte nieuws is, u heeft niet alleen een hernia, maar ook een breuk. Het goede nieuws: dat betekent 2 operaties voor de prijs van 1”, grapt de arts. Dat het ziekenhuisbezoek tot een mooi besef kan leiden, weet Ron Zaaijer niet veel later. “Daar, in dat ziekenhuisbed waar je je lot en zorg in handen legt van een mbo’er, besefte ik: hier doe ik het voor. En wat hebben we deze mensen hard nodig.”

Lees meer
Lees meer over Je lot in handen van een mbo’er

Snel starten of optimaliseren met Eduarte2Go

De afgelopen jaren mochten we veel aanbestedingen, fusies en nieuwe klanten begeleiden bij het implementeren van Eduarte. Door de hoeveelheid en omvang van deze projecten ontstond er een behoefte om Eduarte efficiënter en effectiever te kunnen implementeren. Zeker nu de scope van Eduarte door ontwikkelingen als LLO breder wordt dan het ‘klassieke’ mbo-onderwijs.

Lees meer
Lees meer over Snel starten of optimaliseren met Eduarte2Go

Interview Technicom: “De belangrijkste tip? Breng je processen goed in kaart”

Een NBI heeft totaal andere wensen en eisen dan een ROC. Zo ook Technicom, de opleider voor vakmensen voor de techniek, veiligheid en logistiek. Toch hebben beide een studentinformatiesysteem nodig. “Onze doelgroep en behoeftes verschillen enorm van een regulier mbo. Eduarte sluit uitstekend aan op wat wij nodig hebben.” 

Lees meer
Lees meer over Interview Technicom: “De belangrijkste tip? Breng je processen goed in kaart”